AUGUSTI GENOM TELEFONEN DEL 2

Augusti kändes, som sagt, som en väldigt lång månad och jag gjorde både det ena och det andra. Gillar att se tillbaka på de små ögonblicken fångade med telefonen, det är en fin känsla att bli påmind om stunder man uppskattat men kanske inte kommer ihåg helt av sig självt.
 
Pappa cyklade cykelvasan och jag tog med mig Nord upp till Mora för att heja på honom sista biten. Min farbror var med längs hela vägen och peppade papsen från start, det var roligt att möta upp dem och jag blev väldigt sugen på att cykla jag med - nästa år kanske! Heja paps! Bra gjort! <3
 
En torsdag bjöd jag hem tacoligan och så gjorde vi det vi är bäst på: Äta tacos. Så himla bra grej att göra något sådant på en torsdag, då känns det som att helgen börjar redan då.
 
Det känns som att jag haft rätt många lediga stunder och vissa av dem har jag spenderat här, i soffan, det är rätt olikt mig men jag har insett att jag är en riktig soffperson haha! Jompisen har varit iväg en hel del och jag har uppskattat de lugna kvällarna med mysiga program på tvn och lite småregn mot fönstret.
 
Jag har hängt en del med Julia och en lördagskväll bjöd hon på hamburgerfest. Vi köpte med oss en varsin burgare och annat gott som vi var sugna på och slöade oss sedan en hel kväll. Mys!
 
Vi gick en prommis också faktikskt. Till Hemmakväll hehe. Så här fint var det i stan! Alltså Falun är bra fint och det är så roligt när det verkligen glimtar till och visar upp sig så här tjusigt.
 
Älskar den klara, friska luften på morgonen och att mötas av solen varje dag när jag öppnar dörren. Jo, jag hade bra gärna mötts av ett lite mer öppet landskap, en sjö, ängar och åkrar med blånande berg i bakgrunden, men det här är helt okej.
 
Jag, Ellinor och Isak tog en sväng på bondens marknad och alltså den där ungen är så söt så man smäller av. Vi strosade runt, Elli köpte grönsaker och honung. Jag köpte inget men gillar ändå att gå dit, det är en mysig lördagsgrej här i stan. 
 
Vi käkade Rättviksglass också. Mums! 
 
En morgon testade jag, Magda och Linneorna Diner 45 i Rättvik. Det var ingen hit. Tyvärr. Men det kanske är en kul upplevelse jag vet inte? Vi tyckte mest att det var snordyrt och inte särskilt märkvärdig frukostbuffé. 
 
Men det är ändå ett snyggt ställe och vi konstaterade att det var bra att vi testade, då vet vi ju i alla fall. Haha! Snåla klubben hej hej.



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ trollet
hemsida/blogg: http://lchftrollet.blogg.se
2018-09-12 @ 06:29:02

Mysig månad! Stället som var så där ser i alla fall coolt ut, som en amerikansk 50-tals film=)

Svar: Jaa, precis! :)
Cornelia



→ My Nordqvist
hemsida/blogg: http://mynordqvist.se/
2018-09-12 @ 09:45:06

Men så himla mysiga och fina bilder! Så mycket gott också :D

Svar: Åhh tack snälla!
Cornelia



→ Meg
hemsida/blogg: http://https://nouw.com/megsblog
2018-09-12 @ 12:36:51

alltså fint fint fiiiint! alla matbilder, my gosh, blev hungrig nu precis innan lunchen!!

Svar: Hahah vad bra! Eller nåt sånt. Tack! :D
Cornelia



→ Angelica Wåhlin
hemsida/blogg: http://angelicawahlin.se/
2018-09-12 @ 13:09:07

Vilka underbara bilder, ser ut som en härlig månad!

Svar: Tack! Ja det var det hih :)
Cornelia



→ Emma Engström
hemsida/blogg: http://nouw.com/emmaengstrom
2018-09-12 @ 19:07:46

Låter som att ni haft det så himla mysigt! :D <3

Svar: Jaa, verkligen! :)
Cornelia



→ ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
hemsida/blogg: http://www.saramadeleine.se
2018-09-13 @ 18:22:44

Vi åt där under CCW blev väl ganska besvikna på menyn då, men hoppas på att testa riktig snart :)

Svar: Jaa, jag känner samma!
Cornelia



Trackback