RECEPT | FUDGE MED MINT & CHOKLAD

Ernst sa något med att en jul utan godis är helt värdelös, ja han sa det ju på ett mer Ernstigt vis såklart men det var ungefär vad han menade. Jag håller med. Jag ville göra något snabbt och enkelt och har sett flera recept på fudge av kondenserad mjölk, hade en burk hemma så jag gjorde ett försök helt på känn. Vid första försöket stelnade den inte så jag körde ner smeten i kastrullen på nytt, lät den koka upp ordentligt och tillsatte lite mer choklad. Det blev bra, till slut.
 
 
• D U  B E H Ö V E R •
 
1 burk kondenserad mjölk
150 gram choklad (jag tog ungefär hälften mörk och hälften ljus)
200 gram after eight
1 msk kakao
 
 
• G Ö R  S Å  H Ä R •
 
Smält choklad och after eight i en kastrull på svag värme (är lätt att det bränner fast annars).
När all choklad är smält; rör ned den kondenserade mjölken.
Låt smeten koka upp under omrörning, rör hela tiden så det inte bränner fast i botten tills
smeten är tjock och fyllig. 
Häll smeten i en bakplåtspappersklädd form (ca 30 x 25 cm), pudra över kako eller annan topping om så önskas.
Låt fudgen stelna och skär sedan i bitar. Förvaras svalt.
 



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









Trackback