NÅGRA ORD OM JULKLAPPAR

Det här med en liten önskelista till tomten hör ju till barndomen och för mig och brorsan var det ofta saker som massa snö, köttbullar på julbordet och sådant som stod högst upp men självklart fanns det även en och annan grej från leksakskatalogen med på listan. 
På frågan vad jag önskar mig av tomten i år kan jag inte ge ett ordentligt svar, jag önskar mig ingenting. Eller jo, jag önskar mig massor - en skön julhelg med familjen, att alla ska må bra, att vi får tid för varandra och att vi har det bra tillsammans. Jag önskar mig stort, att världen ska bli lite bättre. Jag önskar mig detsamma som för 15 år sedan, snö och köttbullar på julbordet.
 
För er som har såna som mig, tråkisar som inte önskar sig något alls och egentligen inte behöver något
alls heller pysslade jag ihop ett kollage med klappar som jag tänker mig att nästan alla uppskattar. 
 
Till den som...
Gillar att vara utomhus på vintern - ett ordentligt underställ eller en snygg mössa.
Tycker om inredning - ett fint doftljus, en tårtspade eller ett fint uppläggningsfat.
Tränar mycket - en träningst-shirt eller kanske ett par nya skor.
Uppskattar egentid - en mysig bok att läsa under julledigheten.
Gillar mjukisbyxor - en fin och mysig pyjamas.
Brukar använda solglasögon - ett par nya i en liknande modell.
Alltid använder en sliten tygkasse - en snyggare variant som kanske håller lite bättre.
Har allt - en burk med något hembakat, en upplevelse, konsert eller föreställning, en stund av din tid,
en utflykt med matsäck eller kanske ett gåvobevis till välgörande ändamål.
 
Jag tycker det är mysigt att klura på klappar till mina nära och kära. Helst vill jag ha snappat upp något under året som jag tror personen skulle uppskatta, något den velat ha länge, behöver eller något den verkligen är värd. Den allra bästa klappen är väl ändå den man inte visste att man verkligen, verkligen ville ha innan man öppnat den? En överraskning som träffar prick rätt. Just det är ju dock väldigt svårt och ibland känns det som jag lyckas slå knut på mig själv för att jag så gärna vill hitta på något riktigt bra. När det händer försöker jag luta mig tillbaka på det där att det är kärlek och tanke i klappen som är viktigast. ♥♥



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









Trackback