några rader om mig

För en ungefär 22 år sedan föddes jag, fick namnet Cornelia och växte upp till den tjejen som dag ut och dag in skriver sina rader här. En livsglad varesle med båda fötterna stadigt på jorden, i Dalarna närmare bestämt. En förkärlek till hockey och allt annat som gör mig riktigt lycklig, har växt fram under åren. I mitt lilla hörn av cyberrymden delar jag med mig av nytagna bilder, tankar och funderingar. Det bjussas på tänkvärda ord och bra musik, ett och annat klagomål slängs det även in emellanåt.
 
Jag älskar nästan alla väder, jag trivs som bäst när jag känner mig fri. När jag cyklar hem i natten, eller när jag gör mål under en riktigt bra hockeymatch. När jag är alldeles ensam eller när jag är omringad av de som betyder allra mest för mig. När jag står högt uppe på ett berg, med utsikt åt alla håll, eller efter ett härligt träningspass. Ibland väver jag trasmattor, och ibland fotar jag min lillebror tills han får utbrott. Jag älskar platsen jag bor på, jag älskar att resa, både långt och kort. Spontana stunder gör mig lycklig men jag gillar även att planera, ibland lite för mycket.
 
Jag gillar att skriva, och jag gillar att läsa. Oftast läser jag flera böcker samtidigt. Jag är en virrig människa men lyckas ändå (oftast) ha koll på det mesta. Jag försöker att alltid vara den bästa verisionen av mig själv. Ibland lyckas det inte ända fram, då kan jag bli ruskigt arg. Men bara inombords. Jag svär mycket, väldigt mycket. Jag tycker om att skapa, och jag öskar att jag kunde rita eller sjunga. Jag kan stå på händer och jag tycker om när det är mörkt ute. Välkommen till mig!



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ Thea
hemsida/blogg: http://kaffeochthea.blogg.se/
2015-10-06 @ 16:59:32

Det här var nästan obehagligt. Som att läsa en text om mig själv. Förutom att jag inte spelar hockey längre (*krossat hjärta*) och absolut inte kan stå på händer. Och så är det du västerbotten med all sin fantastiska skog, kust och träsk som omsluter mig och gör mig så lycklig. Men verkligen spot on i övrigt. Så häftigt!

Svar: Oj, vad häftigt! Västerbotten (Skellefteå) ligger även mig varmt om hjärtat och jag önskar så att jag kunde åka dit ännu oftare än vad jag gör. Kram!
Cornelia



Trackback