VECKA 43 GENOM TELEFONEN

Nu är det måndag igen och ännu en vecka har alltså gått, det var en väldigt fin vecka måste jag säga och det här är några av stunderna som fastnade på bild.
 
Jag har skrivit om min morgonlöpning förut, jag började i februari och tänkte testa ett tag men har håll i det sedan dess. Jag har varierat mellan olika intervaller, olika längd och hastigheter. Ett tag i somras sprang jag bara allt jag hade runt elljusspåret, i flera månader körde jag fredagsmil varje vecka och den här veckan utmanade jag mig själv att springa fem km kl fem på morgonen tre dagar i rad. I somras njöt jag av att vara vaken i soluppgången, höra morgonfåglarna och känna värmen. Nu njuter jag av att det är helt tyst ute, den stjärnklara himlen och att det luktar som att det snart kommer snö.
 
Det har varit riktigt höstfint väder, kallt och klart. En eftermiddag var det den här solnedgången när jag åkte hemåt.
 
Vi storstädar varje torsdag och att ta kväll efter en sådan städning eller att bara komma hem och känna att det är rent och i ordning, jag älskar det haha.
 
Fredagar är ju underbara i sig själva men den här hösten har det snäppats upp. Jag och Magda spelar hockey med ett gäng gubbar (sponsorlaget) varje fredag klockan sju. 50 minuter match på helplan, oftast inga byten. Det är SÅ KUL. 
 
I fredags var inte Magda med så det var bara jag och gubbsen och det var som vanligt hur kul (och jobbigt) som helst. Det är ju inga nybörjargubbar direkt utan det är verkligen hårdkörning och seriöst spel. Svettfest!
 
På lördag morgon kom årets första snö, inte mycket men lite vitt landade i alla fall på marken och jag blev pirrig i magen när jag gick en promenad i snöfallet.
 
Det här kanske ni såg på instagram men jag skrev ju om en utförsäljning och det här plus två fina glasgrejer var vad jag fyndade. Tjatade på Julia tills hon köpte två stolar till sin balkong också, det kommer bli toppen.
 
På lördagen hade jag köpt biljetter till Brynäs - Färjestad så vi drog dit på eftermiddagen. Det var en rolig utflykt och kändes kul att komma iväg lite även fast det bara var en kortis. Johannes var myyycket nöjd över att Färjestad vann och jag var ungefär lika nöjd över att jag fyndade ett nytt regnställ med 25% rabatt.
 
Och sen så, på söndagen körde jag veckans sista gympass. Det blev benböj, bänk och mark. Det sistnämnda hade jag siktat in mig på att slå mitt rekord i och jupp, 80 kilo lyftes fem gånger. Jobbar mig uppåt. Efteråt var det träning med tjejerna och sedan bio med födelsedagsbarnet Magda och Linneorna. <3



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ Meg
hemsida/blogg: http://https://nouw.com/megsblog
2018-10-30 @ 11:37:20

fiiin du e! och omg, önskar att jag hade din självdisciplin på mornarna, hur lyckas du orka dig upp så tidigt på morgonen för att springa, särskilt nu när det är kallt?!?! heja dig!

Svar: <3 Haha jaa men alltså inte för att vara dryg och så men det ääär inte så svårt att komma upp faktiskt. Alltså det känns ju som ett jäkla skämt första gångerna men sedan känns det bara rätt :)
Cornelia



Trackback