VECKA 42 GENOM TELEFONEN

...Och helt plötsligt hade jag nästan inga bilder alls på telefonen att dela med mig av (jämfört med tidigare när det varit massor). Jaja, värre grejer har ju hänt och fem små bilder blev det under förra veckan som egentligen inte innehöll något superspeciellt.
 
För det första tycker jag att det är väldigt mysigt med hösten och allt som hör till. Att affärerna har plockat fram julgrejerna gör mig däremot uppriktigt arg och förbannad. Vet att jag tjatar om detta varje år men det är ju helt puckat. Det har inte ens varit allhelgona än och butikerna har haft julgrejer framme i flera veckor. Inte undra på att folk blir stressade. Jeez. Vi måste hinna längta, längta och vänta. Seeeen kan vi börja med advent. Och seen jul. En sak i taget och just nu är det höst, då kan vi väl få ha bara höst och njuta av det?
 
Och appropå höst så är väl rotsaker lite typisk höstmat? Här morötter och brysselkål som jag körde i ugnen med massa kryddor, salt och olja. Hade halloumi till och det var mums.
 
Något annat mums? Riskaka med jordnötssmör, banan och flingsalt. Hehe. Detta har varit en favorit under veckan.
 
Gubbhockey på fredagen, hur kul som helst. Helplan och match i en timme. Glädjerus! På lördagen och söndagen hade vi ispass och fys med tjejerna, lika roligt det men på ett annat sätt. Vårt fina gäng <3
 
Och så det bästa av allt: Paps hemkommen från USA och i söndags samlade vi ihop oss alla fyra, åt pestopizza och hängde ikapp lite. Till efterrätt hade jag gjort kladdkaka med apelsinkrokant. Om ni inte dregglar har ni inte förstått hur gott det var. Magisk.



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ ISA
hemsida/blogg: http://isabyl.se
2018-10-24 @ 15:36:00

alltså JA, julen får chilla lite! Låt en få anpassa sig till kylan och försöka uppskatta höstmys först ;)

Svar: VERKLIGEN!
Cornelia



→ Josäfin Andersson
hemsida/blogg: http://jossanamigo.blogg.se/
2018-10-25 @ 16:38:17

åh vad gott allt ser ut!! Blev så sugen på kladdkaka haha

Svar: Haha jaa, det är jag alltid sugen på haha!
Cornelia



Trackback