SEPTEMBER GENOM TELEFONEN

Känns som att det var nyss jag gick igenom telefonen och såg tillbaka på de små stunderna fångade i augusti, och nu är redan september slut. September har varit en bra månad och det här är några glimtar från mina senaste veckor. 
 
Första september är pappas dag och då firade vi med smörgåstårta, fjärde september är det mammas tur och då åt vi supergod plockmat. Båda gångerna kunde vi sitta ute på altanen (i september!) även fast dagen gick mot kväll, solen värmde och det var ljuvligt ute.
 
Kvällsol över åkern på baksidan därhemma.
 
En av dagarna flög dessa över oss, det var flera hundra gäss och de flyger så jäkla snyggt. De kom i omgångar och formaterade sig som om de hade uppvisning. Stiliga!
 
En kväll bjöd vi hem Jasmine och Viktor och smaskade på fläskfilé, haullomi, rostad färskpotatis och en sallad med fetaost, nötter och ruccola. Det var både mysigt och gott. Minns inte exakt men antar att vi även fikade på något och spelade spel? 
 
En söndag tog jag och Magda ett dopp, men det här var inte det senaste. Det var så pass soligt och varmt den här dagen att vi hängde vid sjön ett tag innan vi gick i och tog några simtag. Vi hittade även ett nytt badställe som nästan kändes hemligt. Det var fint där!
 
Det har varit matmarknad i stan (när det kommer massa foodtrucks med mat från olika länder och ställer upp sig i stan under en vecka) och jag har varit där och kikat ett par gånger. Vi var ner en lunch med jobbet också och då åt jag falafelwrap från det mexikanska stället, supergod!
 
Jag och Petter bjöd våra små päron på middag en kväll, det blev Kopparhatten och det har verkligen blivit ett mysigt ställe. Jag tog en pizza med rostad ruccola, mozzarella, kronärtskockschips och massa mer gott som jag knappt minns. Den hette Louie i alla fall och det är ett tips! De andra valde cesarsallad, löjromspizza och burgare. Det var en mysig kväll med familjen. 
 
Jag var hemma med feber och förkylning några dagar också. Då smög jag mest omkring så här. 
 
Mycket pizza nu hehe men i lördags blev det Pizza Hut med J och V (mat + dem verkar vara både början och slutet av september), efteråt såg vi Peppermint på bio och den kan jag verkligen rekommendera!
 
Och söndagden då, sista september, då spelades det discgolf hemma i byn. Skogen är så fin på hösten. <3



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ Jessica Högberg
hemsida/blogg: http://lchftrollet.blogg.se/
2018-10-04 @ 10:10:00

Vilken härlig september!!

Svar: Ja, det var verkligen en finfin månad det :)
Cornelia



→ ISA
hemsida/blogg: http://isabyl.se
2018-10-07 @ 17:30:23

Oj, ryste lite bara av tanken på bad, haha! Men gillar dessa inlägg så mycket <3

Svar: Haha åhh vad roligt :) Tack!
Cornelia



→ Eirin Kristiansen
hemsida/blogg: http://eirinkristiansen.no
2018-10-09 @ 16:41:53

Nyydelige bilder, og du er så vakker! God klem 😍

Svar: Åh <3 Vad glad jag blir. Tusen tack! Kram!
Cornelia



Trackback