NOVEMBER

Den ruskiga, blöta, kalla, mörka novembermånaden är här. För mig är det här slutet av hösten och början av vintern, med lite tur kan den första snön falla och temperaturen sjunka. På något vis är mörkret ändå lugnande, tyst och stilla, en månad att stanna upp och ta det långsamt, samla krafter inför nästa månad som bjuder på ljusare stunder. Det är nu vi måste vänta, stanna upp i nuet, passa på att känna lugnet och inte skynda oss till det som kommer senare. 
 
• D A T U M •
 
11/11 Fars dag. Ska ge pappsen en extra stor kram eftersom han är världens bästa paps.
 
12/11 Jobbet anordnar en massa olika aktiviteter med jämna mellanrum, jag har jobbat på stället i ett år nu och inte varit med på en enda grej hehe, men nu har jag bokat in mig på en föreläsning som heter Mindfuckness. Det ska bli intressant!
 
16/11 Höstfest för hela företaget och jag som, som sagt, inte brukar vara med på aktiviteter och egentligen inte alls känner mig bekväm med att gå på en sådan tillställning anmälde mig ändå. Tänker mig att det är en bra utmaning för mig och det kommer säkert bli väldigt trevligt också.
 
25/11 Den här dagen ska jag, Karin och Magda till Västerås på en heldag med seminarium, workshops, föreläsningar och information om dam- och flickhockey.
 
26/11 För att väga upp alla trevligheter ska jag även på skadebesiktning med bilen eftersom jag eventuellt kanske lite har kört in i en sten och gjort en bula under förardörren. Eventuellt. Fan.
 
 
• 1 0  S A K E R  J A G  V I L L  G Ö R A  I  N O V E M B E R •
 
1. Familjehäng. Mamma ska åka till Afrika i mitten av november och jag hoppas att vi hinner ses lite extra allihopa innan det. En filmkväll vore väl inte så dumt va? Hallå familjen vad säger ni?
 
2. Köpa nytt minneskort. Vet inte riktigt vad jag gjort med mitt men det har i alla fall gått sönder. Är ganska säker på att jag har flera, flera stycken men nu kan jag givetvis inte hitta ett enda. Ska köpa mig ett nytt och sedan, ja ni kan ju gissa, försöka fota lite mer (den stående punkten).
 
3. Träna. Det går hyfsat med träningen men känner att jag kanske skulle vilja utmana mig lite mer, lyfta tyngre, springa snabbare, träna längre. Känslan när man klarat av något man inte trodde skulle gå är ju oslagbar.
 
4. Laga mat. Vill bli bättre på att laga god och bra mat även när jag bara lagar till mig själv. 
 
5. Fundera kring och förbereda mig för framtiden. Jag jobbar som konsult och mitt uppdrag slutar sista november, det är alltså hög tid att se mig omkring efter nya utmaningar och möjligheter. Jag har en del lösa planer men ingenting är helt spikat ännu, det återstår att se vad som händer och framtiden känns spännande om än något oviss.
 
6. Läsa. Höstrusk, vinter och mörker = Harry Potter. När jag var yngre läste jag alla böckerna varje vinter men nu har det gått flera år sedan jag läste dem, nu har jag börjat på den första och ser fram emot många mysiga timmar i den magiska världen.
 
7. Kusinmys. Vi har tänkt ha fredagsmys någon kväll och det ser jag fram emot, se på film, spela kort och bara mysa en hel kväll. 
 
8. Tacos med tacosligan. Det har gått allt för länge sedan vi sågs alla fyra och nu tycker åtminstone jag att det börjar bli dags för en ordentlig tacoskväll!
 
9. Rensa och röja. Vi har några små skrymslen där hemma som skulle må bra (eller, jag skulle må bra) av att få sig en ordentlig omgång. Sortera, rensa bort onödiga pryttlar och få ordning även i skåp och lådor står på att-göra-listan för november.
 
10. Börja längta efter julen. Ni vet ju det här men för mig är det otänkbart att börja med sådant som hör julen till för tidigt. Veckan som slutar med första advent, det är då jag släpper fram julspellistorna, börjar fundera på var adventsljustakarna ska stå (som tas fram på advent och inte en dag för tidigt och ja, julpyntet väntar självklart till dagen före julafton) och ser den första julfilmen.



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ Josäfin Andersson
hemsida/blogg: http://jossanamigo.blogg.se/
2018-11-08 @ 18:46:02

alltså såå fint collage!! och bra att göra lista, ska också ta tag i att laga ordentlig mat i höst!

Svar: Åhh tack snälla! Jaa, gör det! Heja :)
Cornelia



Trackback