Påskplaner

 
G L A D  P Å S K !
 
Eller ja, idag är det ju långfredag så idag är det ju inte så värst glatt. Men det är påskhelg i alla fall och jag önskar er en fin sådan. Vi ska strax iväg på påsklunch hos farmor och farfar, som varje långfredag. Det här är vad jag hoppas hinna med i påsk förutom allt det där påskiga med påskmat och traditioner.
 
Familjen, idag blir det kusiner och farbröder och allt däremellan i en salig blandnig hemma hos farmor och farfar. Gissar att tuppen kommer dit och värper påskägg åt oss också och imorgon är det påsklunch hemma i byn som väntar. ♥
 
Födelsedagar, både Johannes och Julia fyller år under påsken och det ska såklart firas på ett eller annat sätt!
 
Sjön, jag måste ut på sjön någon stund. Vi är bortskämda med hur fint väder som helst så det finns inget annat än att gå ut och fylla på med solsken och fina vyer innan det blir mulet och snöigt igen (vilket är utlovat till nästa vecka).
 
Fota, jag är riktigt fotosugen (och bloggsugen) just nu och ska försöka få med mig kameran överallt.
 
Younger, japp. Precis så. Vet inte HUR länge jag sett fram emot en lugn stund där jag inte har några måsten utan bara kan låta tiden gå framför några avsnitt av den serien. Den här långhelgen är ju ultimat för soffmys.
 
Träna, jag ska nog kunna få in tre ordentliga pass under den här påsken och det är jag (tro't eller ej) riktigt laddad för. Träningsglädje är underbart!
 
Vila, allt det här tillsammans kommer nog ge mig massor med energi och må-bra-känslor och jag ser fram emot att ha lite extra tid till att göra ingenting.



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
hemsida/blogg: http://www.saramadeleine.se
2018-03-31 @ 11:00:57

Så fina planer du har för dig :)

Svar: :)
Cornelia



→ trollet
hemsida/blogg: http://lchftrollet.blogg.se
2018-04-01 @ 10:59:49

Underbara påsk planer!! Hoppas påsken är fin mot dej!

Svar: Det blev den verkligen :))
Cornelia



→ Maria at Inredningsvis
hemsida/blogg: http://inredningsvis.se/
2018-04-01 @ 19:15:22

Cool konstnärligt påskris :) Hoppas du haft en fin Påsk :) Kram Maria

Svar: Haha tack!
Cornelia



Trackback