A list

 
Namn | Cornelia.
Ålder | 25.
Bor | I en trea i ett mysigt område i Falun med min Johannes.
Familj | Mamma, pappa och vår lurviga katt bor hemma i byn och min fina brorsa bor några kilometer från dem. Sedan räknar jag ju även resten av mina fina människor till familjen ♥ Ingen nämnd ingen glömd.
Jobb | Ekonomiassistent på Falu Energi och Vatten, det är ett konsultuppdrag fram till sista augusti.
 
 
Slösar | Den här vintern har jag slösat stearinljus som aldrig förr, jädrar vad jag tänt ljus.
Sparar | På minnen som värmer hjärtat, både små och stora. Sparar kanske lite för mycket på sådant som är emotionellt, som handskrivna brev, vykort, julkort och små lappar. Jag kan bara inte slänga dem (obs ej hoarder-varning).
Drömmer | Ofta väldigt märkliga, och ibland lite väl otäcka, drömmar om nätterna. Oftast bara väldigt förvirrade händelseförlopp som mest känns ???? när jag vaknar. På dagtid drömmer jag om att kunna (eller kanske våga) resa lite mer.
Försöker | Landa i hållbara och långsiktiga vardagsrutiner, det verkar dock vara väldigt mycket enklare att skriva listor och planera dessa rutiner än att hålla dem. Försöker även gilla att springa, läsa fler böcker och hitta den där bara-vara-tiden (skitsvårt) (!!).
Önskar | Att alla i min närhet får vara friska och kan se glädje och lycka i de små vardagsstunderna, för det är nog det viktigaste och finaste vi har i livet. Utan de där små ögonblicken vore vi ju knappt någonting alls.
Läser | Just nu Björnstad av Fredrik Backman. Eller okej jag ljög. Jag började läsa den i höstas och sen kom jag av mig. När hinner folk läsa? Jag ska bli bättre. Förr läste jag massor men nu känns det typ som att man måste ta semester för att hinna med det.
Lyssnar | När jag går lyssnar jag gärna på poddar, när jag åker bil lyssnar jag helst på sjungmusik men allra helst lyssnar jag nog på andras samtal. Alltså inte tjuvlyssna (eller heheh) utan jag gillar verkligen stunder som när släkten är samlad och det berättas om allt mellan himmel och jord, då vill jag helst sitta lite på sidan och bara lyssna.
 
 
Hockeyn | Jag är spelare i Falu IFs Dam A-lag och tränare för Utvecklingslaget tillsammans med Magda och Karin. Jag sitter i styrelsen och är delvis med i ungdomskommittén, dessutom råkar jag bli inblandad i allt möjligt från skridskoskola till kioskjobb till policyarbete lite titt som tätt. Jag älskar hockeyn men det tar otroligt mycket tid och ibland tror jag inte att folk förstår hur många vi är som lägger ner tametusan vår själ i den där sporten utan att få så mycket som en tejprulle tillbaka. Min betalning är när tjejerna lämnar träningarna stolta och lyckliga, när de får det där leendet som man bara får när något man tränat på länge äntligen faller på plats, när de förstår innebörden av vad gemenskap och respekt är, tar emot de nya spelarna med ett enormt tålamod och massor av high-fives. Jädrar i min lilla låda vad de där tjejerna ger tillbaka. Och det är därför det är värt det.
Framtiden | Är ju lite oklar efter augusti, men det finns chans till förlängning eller andra uppdrag. Det vågar jag dock inte lita på så jag söker andra jobb också och funderar även på några distansutbildningar jag skulle kunna kombinera med arbete. Det är ju dags att börja satsa på det jag drömt om så länge men inte vågat ta tag i, men det är ju just det - det är läskigt. Och svårt. I övrigt hoppas jag bara på att framtiden är fin, bjuder på utmaningar som utvecklar mig och många stunder med nära och kära.
Bloggen | Är som ni märker av svajande karaktär. Jag är så tacksam för er som faktiskt kikar in här emellanåt och jag gillar ju verkligen det här, men i vissa perioder ekar det väldigt tomt här inne. Jag ska försöka bättra mig, hoppas ni fortsätter kika förbi.



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
hemsida/blogg: http://www.saramadeleine.se
2018-03-17 @ 21:21:19

Härlig lista :). Kul att få veta lite mer om dig :).

Svar: Åh, tack <3
Cornelia



→ Jessica Högberg
hemsida/blogg: http://lchftrollet.blogg.se/
2018-03-17 @ 22:41:25

Vilket fint inlägg! 💖

Svar: Tack snälla!
Cornelia



→ Linnéa
hemsida/blogg: http://lru.blogg.se/
2018-03-18 @ 16:00:37

intressant lista:)

Svar: Hiih kul :)
Cornelia



Trackback