JUNI

Alltså juni, redan? Eller jag menar äntligen! Vi har ju fått provsmaka på sommaren redan i maj men juni känns lite mer som sommar på riktigt. Jag jobbar hela månaden men är tacksam över att det är ett par röda dagar som gör det möjligt att få lite små korta sommarlovskänslor. 
 
• D A T U M •
 
6/6 Sveriges nationaldag, det finns så mycket att vara stolt, tacksam och lycklig över här i vårt land och att det är olika för var och en av oss tycker jag är fint. Jag vill se dagen som ett tillfälle för gemenskap och glädje. I år har jag och brorsan sagt att vi ska bjuda familjen på nationaldagsmiddag, vad nu det är? Tänker mig kanske grillat, sallader och goda röror med svenska sommarsmaker. Och kanske en jordgubbstårta, kan det bli mer nationaldagigt än det?
 
16/6 Jag har anmält mig till en utomhusloppis på ett mysigt ställe och där kommer jag spendera en lördagsförmiddag. Tanken är att hinna rensa alla våra gömmor och vrår innan det blir dags.
 
22/6 Midsommar! Johannes föräldrar kommer upp över helgen och vi ser fram emot fina dagar. Vi har inga spikade planer men det traditionella midsommarfirandet i byn ligger mig självklart varmt om hjärtat. Värme, gemenskap, god mat, ringlekar och chokladhjul, kvällsdopp i sjön och en midsommarstång som hela byn hjälps åt att göra iordning kvällen innan.
 
29/6 Sista helgen i juni ska brorsan till Skara för biltävlingar, han är mekaniker i ett team och jag tänker mig att det vore en rolig roadtrip att åka dit och titta. Kanske finns det någon gullig stuga att hyra för en natt. Senare i sommar är det tävlingar på andra platser så jag kommer åka iväg på minst en av dem, jag hoppas det blir av redan i juni!
 
 
• 1 0   S A K E R   J A G   V I L L   G Ö R A   I   J U N I •
 
1. Vara nöjd. När jag gör dessa listor brukar det ploppa upp saker jag måste och borde göra i huvudet, sedan får jag koncentrera mig för att hitta de fina sakerna jag faktiskt vill göra. För det är det jag vill försöka fokusera på, att få in fina stunder som fyller på må-bra-kontot. Den här gången har jag svårt att hitta både det jag måste och borde och det jag vill. Jag verkar rätt nöjd faktiskt. Det skulle jag vilja fortsätta med.
 
2. Umgås. Det här är en stående punkt på den här listan tror jag, men det är alltid lika viktigt och värdefullt för mig. En pizzakväll hos morfar, kortspel på kivnäbben, avslappnat bara-vara med familjen hemma i byn, kvällsdopp med Magda, Linnea och Linnea, en mysig stund med Ellinor och Isak, långpromenader och kvällsfika med Julia och tid för mig och Johannes.
 
3. Övningsköra. Det blev inte riktigt av i maj men förhoppningsvis kan vi hinna någon tur nu i juni istället. Jag har egentligen ingen brådska med att ta mc-kort, men det är ju väldigt roligt att köra så att övningsköra och åka på äventyr med pappa duger mer än fint!
 
4. Rensa och röja. Något jag både vill och måste är ju att rensa och röja inför loppisen jag skrev om. På något sätt ser jag fram emot att skapa ett totalt kaos i skrubb, förråd och garderober för att sedan veta att allt är på rätt ställe och att allt finns där av en anledning (det behövs). 
 
5. Träna. Det är så himla, himla roligt att träna just nu. Jag varierar mig rätt mycket (tror jag) och nu vill jag få in simning i träningsplaneringen också. Eller alltså träningsplanering? Det finns ingen sådan, jag bara planerar att jag ska träna sen vad det blir, ja det varierar helt enkelt.
 
6. Läsa. Jag vill så gärna ta mig tiden att ligga på balkongen och läsa en bok, det är svårt att känna lugnet på det sättet men jag vill, vill, vill.
 
7. Jordgubbar och mjölk. De svenska jordgubbarna alltså. En stor skål med jordgubbar och mjölk, hur fint kan det bli? Jag vill äta det massor.
 
8. Anmäla mig till något lopp. Jag tror att jag kanske vill anmäla mig till något slags lopp, men jag vet inte riktigt vad det skulle vara? Vansbrosimningen vill jag göra igen men jag känner mig inte riktigt redo för det i år. Jag ska kika runt lite och se vad som finns så återstår det väl att se vilken slags startlinje jag ställer mig bakom.
 
9. Spela hockey. Ja, alltså sommarvärme i all ära men här i stan har vi is i ishallen året om och vi är ett gäng som vill dra ihop folk till en match. Det blir väl vi hockeytjejer mot stans alla skidåkare plus kompisar, syskon och andra som vill vara med. Vi har spelat några gånger tidigare och det har varit väldigt, väldigt roligt.
 
10. Fota. Jag vill fota sådär som Isabella gör men jag antar att man måste träna för att lära sig det, åhhh jag vill bara kunna nu nu nu. Blir så himla inspirerad av hennes bilder och jag vill också hitta massa vackra fält och ängar att fota på <3



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ Netti Starby
hemsida/blogg: http://starbys.se
2018-06-02 @ 13:49:54

Vilka roliga saker du har att se fram emot! :-D Kramis

Svar: Jaa, faktiskt! Det kommer bli en bra månad det här med :)
Cornelia



→ Josefin Nilsson
hemsida/blogg: http://josefinnnilsson.blogg.se/
2018-06-02 @ 20:16:44

Låter som att du kommer få en galet bra månad! :)

Svar: Det hoppas jag på! Hihi :)
Cornelia



→ ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
hemsida/blogg: http://www.saramadeleine.se
2018-06-03 @ 12:09:56

Vilken härlig lista du gjort :D. Förstår nog inte att det är juni jag heller :). Hoppas din juni blir fantastisk :)

Svar: Hhih tack! Nää, det har gått så himla snabbt! Ja, tack! Detsamma :)
Cornelia



Trackback