IT'S EVERYTHING ABUT YOU, YOU, YOU

Igår var det lördag och när jag somnade kändes det som att jag varit vaken i flera dagar, inte på ett jobbigt sätt utan bara för att jag hunnit med så himla mycket. Jag och mamma sålde på loppis på Lilltorpet, det är en sommarloppis en gång om året där alla som vill får sälja, stället är mysigt med små bodar, kiosk och café, chokladhjul, grönt och lummigt precis vid sjön. Tyvärr var evenemanget väldigt sparsamt marknadsfört så någon vidare försäljning blev det inte, men vi fick ändå en bra dag ihop och på fredagen tog jag äntligen tag i att röja förrådet av loppisanledningen (mkt bra mkt bra). 
 
När det var dags att packa ihop kom Ellinor och världens finaste lilla pluttbebis, han är så söt den grabben så man smäller av. <3 Vi stuvade in allt i bilarna och efteråt åkte jag och E ner på stan och åt varsin våffla med två kulor Rättviksglass, jag tog choklad och sockervaddssmak, ellinor tog salt karamell och kokos. MMhmhm.
 
Väl hemma igen röjde jag runt ett tag innan jag drog ner till Julia, men eftersom hon inte var hemma hängde jag med Johannes och Joel upp på discgolfbanan och gick ett varv där. Jag är så väldigt dålig på det men grabbarna är duktiga och det är ju kul när det går bra för andra (ehhh...). Ett par timmar senare, en hamburgare i magen, några myggbett och hejdå till J & J hamnade jag återigen hos Julia. Vi drog ur alla skruvar och pluggar i hennes sovrumsväggar, slipade, spackade och förberedde för målning. Sedan gick vi ut i en ljummen lördagskväll och strosade kors och tvärs i stan. Köpte varsin godispåse och bara gick längs ån, "gjorde stan" i en annan bemärkelse än de flesta andra vi mötte.
 
Lördagar alltså, det är något speciellt. <3



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
hemsida/blogg: http://www.saramadeleine.se
2018-06-20 @ 11:32:42

Så fina bilder på vår vackra stad :D.

Har inte ens hört om loppisen :(

Svar: Åh, så tråkigt att det var dålig marknadsföring :(
Cornelia



→ Josäfin Andersson
hemsida/blogg: http://jossanamigo.blogg.se/
2018-06-20 @ 21:31:26

Sååå fina bilder :D

Svar: Åh tack snälla!
Cornelia



Trackback