BOKTIPS | DET LILLA BAGERIET PÅ STRANDPROMENADEN

Jag har ju i flera månader haft på min lista att jag vill läsa mer, när jag var yngre läste jag massor. Jag kunde låna hem en hel hög med böcker från bibblan som sedan låg bredvid sängen tills jag läst ut dem alla, då lånade jag en ny hög. Jag minns många av böckerna än idag, men mest minns jag känslan av att läsa. Att försvinna in i en annan värld, att uppleva och resa genom en skriven text är underbart. För att sätta ett rimligt kom-igång-mål bestämde jag mig för att köpa en sommarpocket som jag skulle läsa under sommaren. En dag på mataffären var det pocketrea och jag valde den här. Mycket bra val om jag får säga det själv.
 
Personligen så gillar jag inte att läsa på baksidan av böcker, se trailers på filmer eller läsa rescensioner - jag tycker det förstör för mycket. Jag vill upptäcka själv. Därför har jag också väldigt svårt att skriva om en bok eller film, men jag kan säga så här. Det var en mysig berättelse som jag verkligen försvann in i, det var en sån där bok som jag inte ville sluta läsa och jag kom på mig en dag med att verkligen längta hem tills jag kunde läsa lite mer igen. Den utspelar sig på en ö, är vackert berättad och innehåller både kärlek, humor och massor av personer jag vill träffa i verkligheten. Dessutom blev jag väldigt sugen på bröd, hehe. Det finns två uppföljare och jag har tänkt återuppta barndomstraditionen att cykla till bibblan och låna dem. 



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen
hemsida/blogg: http://goforfit.se
2018-07-25 @ 08:25:26

Vad kul :) Jag måste verkligen se till att läsa något nu under semestern.

Svar: Jaa, gör det! Det här är ett tips iaf :)
Cornelia



→ GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen
hemsida/blogg: http://goforfit.se
2018-07-25 @ 08:25:58

Vad kul :) Jag måste verkligen se till att läsa något nu under semestern.



→ Anonym

2018-07-26 @ 15:17:48

Ääääälskar dessa böcker! Läser för tillfället sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden 😍

Svar: Jaa, den vill jag också läsa nu :)
Cornelia



→ Felicia
hemsida/blogg: http://frokentv.se
2018-07-27 @ 16:01:44

Tack för tipset! Ska kolla in den

Svar: Gör så, hoppas du gillar! :)
Cornelia



Trackback