APRIL

En vecka av april har gått och det gick ju rent ut sagt fort som fan. Begreppet aprilväder har verkligen kommit till användning då vi fått både snöstorm, spöregn, underbara stunder med värmande sol och en vind som hugger tag i både det ena och andra. Dessutom har vi fortfarande snödrivor kvar men det töar undan sakta men säkert. Det känns som att april kommer bli en bra månad och jag ska göra allt jag kan för att få ut så mycket som möjligt av de kommande veckorna.
 
• D A T U M •
 
3/4 Har ju redan varit men natten till tisdagen föddes en efterlängad liten kille och allra finaste Ellinor och André blev föräldrar. Vill bara skicka massor med kärlek till hela lilla familjen för åhh så jag tycker om dem! ♥ 
 
13/4 Världens bästa brorsa fyller år och det ska såklart firas! Det blir nog en mysig dag och jag ser fram emot lite kalasande med familjen. Dagen efter fyller dessutom vår kusin år så det blir en riktig familje-kalas-helg.
 
28/4 Vi åker till Gdansk! Vi har nog pratat om att åka på någon helgresa till en stad i kanske tre år? Nu blir det av. Jag längtar! 
 
30/4 Sista april ägnar vi åt att ta oss hem från Polen och jag tror att vi är tillbaka i verkligheten någon gång på kvällen och kanske hinner vi förbi majbrasan hemma i byn så vi kan gratta farbror som fyller år på samma dag som självaste konungen. 
 
 
• 1 0   S A K E R   J A G   V I L L   G Ö R A   I   A P R I L •
 
1. Vara med familj och vänner. Johannes är borta på tävlingar i två veckor och jag passar på att hänga eeextra mycket med alla mina nära och kära (självklart umgås jag gärna med dem även när J är hemma haha, men man får ju lite extra tid när man är ensam).
 
2. Vara effektiv. Jag känner att jag har mycket att göra, både sådant jag vill göra för att det är roligt eller mysigt men även sådant jag kanske lite mer borde göra och jag försöker verkligen tänka ett extra varv på hur jag ska prioritera och planera för att vara så effektiv som möjligt. Det går rätt bra än så länge.
 
3. Göra och hålla en träningsplanering. Jag har nog kommit igång ganska bra med träningen efter hockeysäsongen men jag har ingen tydlig planering än, jag bara kör på känn, vilket i och för sig är ganska skönt men jag tror att jag kan få ut lite mer av det om jag håller mig till någon slags plan.
 
4. Städa bilen. Haha, så tråkig grej att ha med på listan men det känns ändå lite som ett vårtecken när man drar ut dammsugare och allt och bara städar igenom bilen ordentligt. Eller är det bara jag som känner så?
 
5. Fortsätta gå upp tidigt. Jag har under de senaste veckorna ställt klockan lite extra tidigt några dagar i veckan för att få ut mer av morgonen. Att hinna springa innan jobbet känns lyxigt, det blir liksom som en lugn stund för bara mig där jag får andas morgonluft, ha sällskap av fåglarna som vaknat till liv efter vintern och heja på någon pensionär här och där som är ute i ottan med sin lilla hund. Haha! Jag trodde det skulle kännas tungt men det känns bara skönt att komma ut tidigt faktiskt och dessutom kommer jag tidigare till jobbet vilket gör att jag kan gå hem tidigare vissa dagar, vilket är guuuld <3
 
6. Leta efter massa intressanta platser, mysiga caféer och sevärdheter i Gdansk. Vi har två dagar i Polen och självklart vill vi försöka få ut så mycket som möjligt av den tiden samtidigt som vi vill hinna gå runt och strosa, fika och bara se oss omkring.
 
7. Göra granola. Eller rostad müsli eller vad man nu säger? Jag fick ett ryck en kväll och gjorde ett försök, det luktade så hiiiimla gott och det såg riktigt bra ut tills jag tänkte "jag tar en snabbdusch medan det blir klart" eftersom den skulle stå inne i ugnen i drygt 10 min till = bränd. Grät inte över det utan bara gjorde en ny omgång direkt, hade stenkoll på det och kollade ugnen i princip hela tiden. I 20 min såg det blekt och ofärdigt ut, jag typ blinkade så var det bränt igen på två minuter. Ridå. Nytt försök kvällen efter och då satt jag på riktigt på golvet framför ugnen och vaktade. Den blev inte lika bränd men ändå bränd. Verkar alltså gå väldigt snabbt där på slutet, ska försöka igen tills jag lyckas. Tips tack?
 
8. Läsa. Jag tänker ofta att jag ska läsa men det blir aldrig av, ska försöka byta ut det där slöscrollandet på telefonen mot en bok. Tror det kan vara bra av många anledningar och förmodligen mycket mer stimulerande för huvudet.
 
9. Tennis. Det här kanske är lite väl offensivt men om det blir barmark någon gång så är jag sugen på att ta tag i det där tennisspelandet med Magda. Vi behöver all träning vi kan få, om man säger så.
 
10. Förändra hemma. Är lite sugen på att fynda någon möbel (skänk, byrå, hylla eller liknande) som jag kan slipa och måla om för att ha i hallen. Vi får se hur det går med det men så här när det blir ljust och vår kryper det lite i kroppen och jag vill bara göra om massa. Om det inte blir gjort i verkligheten så är det i alla fall roligt att klura och fundera på det.



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ Meg
hemsida/blogg: http://megs.blogg.se
2018-04-09 @ 10:28:53

men åh vad najs att ha en liten weekendresa att se fram emot! har hört att Gdansk är superfint (och BILLIGT)!!

Svar: Jaa det var det verkligen! Fint, gott och billigt! Hur bra? Haha
Cornelia



→ Angelica Wåhlin
hemsida/blogg: http://angelicawahlin.se/
2018-04-09 @ 10:47:34

Så härligt med Gdansk :D

Svar: Ja, det blev en mysig resa :)
Cornelia



→ ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
hemsida/blogg: http://www.saramadeleine.se
2018-04-09 @ 21:06:13

Så fin start på månaden :). Polen skulle jag gärna vilja åka till själv :D. Roligt :)

Svar: :)
Cornelia



→ NICOLE
hemsida/blogg: http://nouw.com/nwistrand
2018-04-10 @ 20:48:33

Men å, så mysiga punkter =) Utom att städa bilen kanske men det kan ju vara nödvändigt haha :) kram

Svar: Haha ja, och det är skönt när det är gjort!
Cornelia



→ Wanderlust by Jona
hemsida/blogg: http://wanderlustbyjona.com
2018-04-10 @ 20:56:21

Åh så härligt inlägg! Lova att bildbomba från Gdansk sen också, det är nämligen en stad jag är riktigt sugen på att åka till ;)

Svar: Haha ska försöka! Har fotat massor så jag hoppas att något blev bra :D
Cornelia



→ Netti Starby
hemsida/blogg: http://starbys.se
2018-04-10 @ 21:50:41

Åh vad kul att du ska resa till Gdansk och det är en jättefin stad! :-D Kramis

Svar: Ja, det var väldigt fint :) Blev positivt överraskad!
Cornelia



→ Matilda Berlin
hemsida/blogg: http://matildaberlin.se
2018-04-11 @ 07:33:18

Men åh! SÅ kul att läsa vännen!! Har faktiskt aldrig varit i Polen, men vill verkligen dit någon gång =) Kram finaste <33

Svar: Tack! Det var väldigt fint där vi var :) Tips! Kram
Cornelia



→ Celine
hemsida/blogg: http://nouw.com/celinelundqvists
2018-04-11 @ 22:48:33

Lycka till med allt! Låter som att april blir en fin månad för dig!

Svar: Det blev det faktiskt, riktigt bra :)
Cornelia



→ Denise
hemsida/blogg: http://hundlivet.se
2018-04-12 @ 15:36:58

Vilket härligt inlägg! Och vad roligt med en resa att se fram emot! :)

Svar: Tack snälla!
Cornelia



Trackback