10 saker jag vill göra i mars

Den senaste tiden har dagarna mest blandats ihop i en enda lång och grå vardag med mycket jobb och många måsten. Nu kommer jag jobba lite mindre i ett par veckor (vilket så klart är skönt men samtidigt stressande då det innebär mindre lön), och det här är vad jag vill göra i mars.
 
 
1. Boka resan till Paris. Jag vet inte hur länge Paris stått på önskelistan, men i vår ska det bli av! Jag och Magda har bestämt oss för att "möta våren i Paris" som det så tjusigt heter. 
 
2. Åka Vasaloppet. Ja, herregud. På söndag står jag och Bea i starten för vårt första Vasalopp och undrar mer än någonsin vad sjutton vi gett oss inpå. Håll tummarna hörrni!
 
3. Baka. Några semlor hann jag inte baka men jag känner verkligen för att baka något riktigt gott och bjuda hem både familj och vänner på fika. Det är så mysigt att hålla på i köket, baka och testa nya recept.
 
4. Skriva klart vårt examensarbete. Nu. Jävlar. Ska. Det. Bli. Klart. Punkt.
 
5. Köpa sneakers. Ett par riktigt fina att inviga lagom till våren. Förslagsvis efter ovanstående punkt är avklarad.
 
6. Fortsätta gå på visningar. Vi letar efter något större och har hittills varit på både lägengets- och husvisningar. Allt är av intresse och vi försöker klura ut vad vi vill ha genom att gå på så många visningar som möjligt. Det är spännande!
 
7. Hockey. Säsongen går mot sitt slut men än finns det en hel del kvar, både att göra och planera. Vi arrangerar en stor cup i mars och det är mycket som ska hinnas med innan cupdagen. Dessutom klurar jag på att anordna ett träningsläger i sommar (alltså starta upp en ny hockeyskola), vilket i så fall kommer innebära en hel del jobb och planering.
 
8. Ha en heldag på sjön. Jag vet inte hur många gånger vi pratat om att ha en heldag på sjön, men det kommer alltid något i vägen. I mars ska det bli av. Jag längtar!
 
9. Åka slalom. En dag i backen hittills i vinter, det duger inte. Jag måste iväg minst en gång till och förhoppningsvis får jag med mig ett helt gäng.
 
10. Hänga med familjen. Utöver att bjuda på fika vill jag hinna hänga med familjen (till familjen räknar jag förutom mamma, pappa, brorsan och Johannes även farmor och farfar, morfar, mina kusiner och lite annat löst folk) (nej, men ni fattar). Jag vill helt enkelt hinna träffa dem ordentligt, åka hem till dem och bara vara.



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ My
hemsida/blogg: http://monkiapa.blogg.se/
2017-03-01 @ 15:53:42

Åh vad härligt :D

Svar: Verkligen :)
Cornelia



→ Jessica Högberg
hemsida/blogg: http://lchftrollet.blogg.se/
2017-03-02 @ 12:55:01

Fina önskningar för mars! Håller tumme särskilkt för Paris

Svar: Jag med, haha!
Cornelia



→ Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★
hemsida/blogg: http://www.saramadeleine.se
2017-03-02 @ 19:21:56

Åh skulle också vilja besöka Paris :)

Svar: Jaa, jag hoppas verkligen det blir av nu!
Cornelia



→ sandra
hemsida/blogg: http://atilio.se
2017-03-02 @ 21:15:06

Så peppigt kollage och vad många fina grejer du ska få med den här månaden. Och vasaloppet alltså!!!

Svar: Haha! <3
Cornelia



→ Meg

2017-03-03 @ 09:44:10

Åh underbara Parre! Världens bästa stad, du kommer att älska den!

Svar: Det tror jag också!
Cornelia



Trackback