Så mörk är natten i midvintertid

Hej gänget! Veckan innan jag och Ellinor hade en helg i Stockholm var jag på arbetsintervju och på måndagen började jag mitt nya jobb som ekonomiassistent på Falu Energi & Vatten. Jag har anställning till sista augusti och efter det får vi se vad som händer. De två veckorna som gått har verkligen flygit förbi. Första veckan var det väldigt mycket nytt att lära och på kvällarna jobbade jag på en julgala med hockeylaget, så det blev många sena kvällar. Veckan som varit har också varit fullproppad med allt möjligt, julbestyr, träningar, bordsbygge och styrelsemöten. Nu är det helg och jag har haft en lugn morgon med julkalender, tända ljus och varm choklad. Skulle inte haft något emot en sån här lussebulle som jag fikade på i Stockholm, hehe. Hur god som helst.
 
Jag har startat en insamlingsbössa till Musikhjälpen i hockeylagets namn, om ni vill får ni väldigt gärna lägga en slant i den. Ni hittar den på vår facebooksida och här. Vi har alla våra egna problem och bekymmer, men just nu är det här viktigare.
 
Idag kommer min mamma hem efter åtta veckor i Sydafrika där hon arbetat som volontär för andra året i rad. Vår hjälte! Fina, fina mamma. Tiden har gått fort men de senaste veckorna har vi verkligen längtat hem henne och ikväll ska vi bara mysa, äta god mat och hänga hemma hela familjen.
 
Imorgon ska jag gratta min farbror som fyller år, baka med Julia, bocka av en hockeyträning och göra julgodis. Sedan är det måndag igen och kontoret väntar. Det känns som att tiden går väääldigt snabbt och jag vet inte exakt hur jag ska hinna göra allt jag vill? Jag har skrivit ned allt jag vill hinna med på en lista i mobilen och ska försöka pricka av så mycket som möjligt. Hur är det med er? Vad har ni för julbestyr?



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ Ellen
hemsida/blogg: http://ellengrantz.blogg.se/
2017-12-16 @ 13:16:50

Men så gott fikat såg ut!

Svar: Det var det verkligen! Den där saffransbullen var helt magisk!
Cornelia



→ Elin
hemsida/blogg: http://nouw.com/elinlarssonkalla
2017-12-16 @ 19:39:13

Älskar vetekatten! Så mysigt ställe

Svar: Ja, det var verkligen ett mysigt ställe!
Cornelia



→ ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
hemsida/blogg: http://www.saramadeleine.se
2017-12-17 @ 11:21:03

Så roligt för dig med nytt jobb :D

Svar: Jaa, det är verkligen skönt!
Cornelia



→ Meg
hemsida/blogg: http://megs.blogg.se
2017-12-17 @ 20:19:17

Men grattis till nya jobbet du! Vad kul!!! Och vilken fin mamma du har som volontärat i Afrika. Hoppas du och din mamma fick en mysig kväll <3

Svar: Tack snälla du! Ja, vi hade en mysig kväll hela familjen med god mat och massa att berätta :)
Cornelia



Trackback