easy days

Igår var vi i Stockholm över dagen och konstaterade för kanske hundrade gången att vi verkligen inte är statsmänniskor. Vi längtade hem. Kan ha berott på att vi lämnade ett soligt Falun för ett riktigt ruskväder och dessutom körde fel i typ en timme och betalade ca. en halv månadslön för parkeringen. Men på det hela taget hade vi det ändå fint. Målet med turen var Brynolf & Ljung, som J fick i födelsedagspresent av mig, och showen var riktigt bra!
 
Imorgon fyller min toker (♥) till lillebror år och det ska självklart firas med dunder och brak. På kvällen åker vi dock ner till Värmland för påskfirande. Jag är 50% glad pga ska såklart bli mysigt att träffa alla, äta gott och ha det bra men även 50% nojig pga första gången jag inte är hemma på en högtid. Liksom det verkar inte som att påskharen kommer till Bäckevarv, och att tuppen värper efter påskmiddagen antar jag att jag kan utesluta. Meeeeen det är bra att vidga sina vyer. Har jag hört. Och med lite våld kanske jag kan tvinga ihop ett reprisfirande av påsken när vi kommer hem igen om det krisar. (Om någon i Johannes familj läser detta: Skoja bara. Det ska bli mysigt. Men locka dit en påskhare eller två tack).
 
Nu ska jag, Johannes och Joel mötas på Burgarbaren i stan och äta oss proppmätta innan vi går på bio. Glassiga dagar som ni hör. Fattigt men härligt. Mest fattigt. Obs. Jobbade idag så är inte helt avskuren från det ansvarsfulla vuxenlivet och får förmodligen dubbla vuxenpoäng eftersom jag varit i en anna stad och suttit i möten hela dagen.



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
hemsida/blogg: http://www.saramadeleine.se
2017-04-12 @ 21:26:50

Förstår dig, är inte heller storstadsmänniska :)

Svar: Haha, alltid skönas att komma hem.
Cornelia



→ Sarah
hemsida/blogg: http://klarahs.blogg.se
2017-04-15 @ 21:24:36

fina bilder

Svar: Tack så mycket!
Cornelia



→ Pauline Hurtig
hemsida/blogg: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
2017-04-20 @ 13:27:32

åh så snyggt! :D

Svar: Tack! :)
Cornelia



Trackback