VECKA 47 GENOM TELEFONEN

Ännu en vecka har gått och de senaste dagarna har det varit kallare, inte mig emot som älskar vinter och snö. Så här såg det ut när jag kom till jobbet en morgon, färgerna på himlen är magiska när solen går upp.
 
I tisdags (och nu på tisdag) får vi besök av en skolklass under träningarna. Vi har i flera omgångar samarbetat med olika skolor som kommer och testar hockey med oss, ibland som friluftsdag, ibland under skoltid och ibland som nu; de byter ut en idrottslektion mot att köra med oss på ordinarie träning. Det var fullt med tjejer på isen och vi hade väldigt roligt! Ett bra sätt att "göra reklam" för tjej- och damhockeyn! I fredags spelade jag med gubbarna som vanligt och igår var jag och Magda till Västerås på flickhockeysumposium - en oväntat givande och intressant dag där vi knöt kontakter med andra ledare inom flickhockeyn, tog del av information och föreläsningar från förbundet, idrottspsykologer och Maria Rooth (starstruck!).
 
I fredags hade vi APT som vi avslutade med en rolig aktivitet som undertecknad hade fått bestämma - hockey! Det var andra gången jag drog med mig tanterna (hehe ursäkta men ja) till ishallen och det var ett väldigt fnissigt gäng även denna gång. Efteråt åkte vi ner till Basta för middag och det var väldigt trevligt!
 
Pizzan jag åt var otroligt god och även fast det var ruggigt kallt inne på restaurangen hade vi en rolig kväll ihop. 
 
Mitt uppdrag (är uthyrd konsult till företaget jag jobbar på) tar slut på fredag, vad som väntar härnäst är ett mysterium men än så länge känner jag mig hoppfull för framtiden.
 
Lördagen var den bästa dagen på länge av den enkla anledningen att jag fick hänga med lillebror i flera timmar <3 Först var vi i garaget där han höll på med sitt stora bilprojekt, jag sällskapade och var nog mest i vägen men tyckte ändå att det var roligt att få vara med. Efter någon timme åkte vi iväg på marknad en stund, Petter köpte rykande varmt tunnbröd och sedan svängde vi förbi Kivis en stund och hälsade på farfar. På kvällen gosade jag med Ellinor och Isak och alltihop tillsammans blev ju en väldigt fin dag!



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ Anonym

2018-11-26 @ 12:33:13

Vilken härlig vecka!! Hoppas denna blir minst lika fin=)



→ Meg
hemsida/blogg: http://https://nouw.com/megsblog
2018-11-26 @ 16:08:46

1. FIN du är! 2.är ett sånt härligt lugn över dina bilder, riktigt skönt för ögat :) 3. pizzan.... ge mig pizzan!



Trackback