JULI

Juli, det är väl ändå sommarens månad? Det är liksom nu det är sommar ännu mer på riktigt än i juni, när det nästan bara är som ett smakprov på allt det fina som ska komma. Nu är vi här, i den fina sommaren, men vi har fortfarande mycket kvar av den och kanske är det just därför juli känns alldeles extra härlig.
 
• D A T U M •
 
1/7 På söndagen kom juli och då var jag och min kusin påväg hemåt, vi var på tvådagarsroadtrip och vi turistade runt i Skara och Mariestad, i Skara var vi på biltävling och i Mariestad var vi helt till oss av att det var så fint där. Det var en väldigt fin helg.
 
11/7 Här börjar mina fem lediga dagar och jag kommer slå på stort från början med Ed Sheeran på Ullevi följt av några dagar i Göteborg.
 
29/7 Min födelsedag! Det ska firas på ett eller annat sätt.
 
 
• 1 0   S A K E R   J A G   V I L L   G Ö R A   I   J U L I •
 
1. Ingenting. Förra månaden hade jag "vara nöjd" på listan och det här är väl ungefär samma sak fast ännu mindre (och den här månaden vill jag vara mycket bättre på det), jag har nästan inga planer alls i juli och jag ska verkligen försöka njuta av att göra ingenting.
 
2. Ha kalas. Okej så här kan ni läsa om fjolårets födelsedag och när ni gjort det förstår ni ju att om jag kan få till ett i närheten av lika härligt firande i år kommer jag vara ööööverlycklig. Plus i kanten: Förra året fick jag veta att Ellinor hade en skatt i magen och i år kommer världens gulligaste pluttkille förhoppningsvis komma på kalas.
 
3. Grilla. En riktig grillkväll är något jag är sugen på, massor med god plockmat, kubbspel, kvällsbad, tända ljus när solen går ned (ahh och ett evighetskrig med myggen såklart). Får försöka styra upp detta med familjen eller något mysigt gäng.
 
4. Strosa i Göteborg. Känns som att det är typ hundra grejer som ska hinnas med under Göteborgsdagarna men jag vill mest bara gå runt och turista, titta lite här, fika lite där, åka båt till någon ö, bada i havet, vara ute i den ljumna sommarkvällen och bara ha det bra.
 
5. Övningsköra. Måste börja öva på finliret, mer precisionskörning (läskigt!!) och bättre kontroll.
 
6. Läsa. Sist jag var och handlade bestämde jag mig för att köpa en sommarpocket, tog en som såg somrig ut på utsidan till och med och den ska jag försöka hinna igenom. 
 
7. Plocka jordgubbar. Om jag hinner skulle jag vilja åka till ett jordgubbsplockställe och plocka (äta) massor med solvarma jordgubbar.
 
8.  Fota. Haha ett jävla tjat om att jag vill fota men fortfarande aktuellt. 
 
9. Förbättra miltiden. Fredagsmilen ska bli snabbare, oklart hur mycket snabbare men så länge tiden minskar istället för att öka är jag nöjd.
 
10. Åka båt. Kort och gott så, någon slags båt (kajak räknas) och jag ska ut på vattnet. Punkt slut.



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ Carolina
hemsida/blogg: http://knaset.com
2018-07-04 @ 19:28:07

Härligt inlägg! Roligt att du ska få se på Ed Sheeran. Jag och killen ville gärna se dem, men de var totalt slutsålt då vi ville köpa biljetter tyvärr :/

Svar: Jaa, det var magiskt!!
Cornelia



→ ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
hemsida/blogg: http://www.saramadeleine.se
2018-07-06 @ 11:46:58

Jag älskar definitivt juli :D. Sådan mysig månad verkligen :)

Svar: Eller hur, sommar, sommar! :D
Cornelia



Trackback