RECEPT | HALLONRUTOR

Att baka ska vara enkelt, gå snabbt och lämna så lite disk som möjligt. Dessutom ska det vara lätt att göra rätt, det här receptet blir lyckat varje gång. Jag lovar!
 
 
• D U   B E H Ö V E R •
100 gram smör
3 dl socker
2 dl ägg
3 dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
1 dl hallon
 
 
• G Ö R   S Å   H Ä R •
Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret i en kastrull som alla ingridienser får plats i, rör ned sockret tills allt blandats.
Tillsätt äggen och resten av de torra ingridienserna, rör till en jämn smet.
Bred ut smeten i en form med bakplåtspapper, den här smeten är lagom till en form som är ungefär en halv långpanna, det blir ca 15 rutor.
Fördela hallon i kakan, strö på kokos, mandelspån eller annat om så önskas.
Grädda mitt i ugnen i 30 minuter.
 



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
hemsida/blogg: http://www.saramadeleine.se
2018-07-11 @ 12:36:13

Åh så gott det låter :D. Ska testa detta :)

Svar: Gör det, sååå gott!
Cornelia



→ Anonym

2018-07-12 @ 08:50:32

åh! Jag har massor av klarbär jag vill göra något med, så detta kan ju vara ett alternativ!

Svar: Ja verkligen! Det hoppas jag du gjorde :)
Cornelia



Trackback