EN UTFLYKT

För prick en vecka sedan hämtade Ellinor och Isak upp mig vid jobbet, vi hade planerat en utflyktseftermiddag till Hedemora (varför inte liksom) och ungefär så här såg det ut den soliga torsdagen.
 
Vi började här, på Blomsterstugan, som är en mysig blomsteraffär med allt möjligt koliox som man helst vill ha med sig hem på en gång. Ellinor köpte en stor, fin kruka till sitt fikon/fikusträd (blandar alltid ihop heheh man kan ju inte ha koll på exakt allt) och jag pillade lite på några skålar i keramik som jag gärna hade fyllt med jordgubbar men det blev inget köp för mig.
 
Sedan kurrade det i magen och vi promenerade då till Café Wahlman och Klassiska byggvaror, där finns en väldigt fin innergård med massa små bord huller om buller. Ellinor bjöd på sallad, jag tog kyckling och hon räkor. Örtkrämen var magisk. 
 
Förra sommaren, lite senare än så här, satt vi vid ett annat av de här borden. Vi åt sallad då med och Ellinor hittade pardörrar till huset som vi kärade ner oss i. Då satt vi där och funderade lite på vad man bör och inte bör äta när man har en liten skatt i magen, funderade på vem det skulle bli. Det var alldeles nytt då och tänk - nu satt Isak där i Ellinors famn, log och såg sig omkring, jollrade och var sådär allmänt gullig tills han somnade i vagnen. Och snart sätter de in pardörrarna i huset också.
 
I butiken finns det massor av roliga, fina, smarta grejer och de flesta har fler än ett par år på nacken. Dessutom finns det färg, tapeter och annat som kan behövas vid renovering av gamla hus. Oavsett vad man är ute efter så är det mysigt att kika runt lite i alla små rum.
 
När vi var färdiga i Hedemora, vi tog en promenad runt i stan också så Isak hanns sova i vagnen, åkte vi hem till byn där det var födelsedagsfirande för Wilma, min kusin. Där åt vi smaskig och fräsch mat, sallader, hummus, röror, vårrullar (de var sååå goda) och glass med maränger och massa frukt. Det blev en väldigt fin kväll, lite familjehäng i farbrors trädgård. Jag spelade lite badminton med Frej och Isak charmade väl ungefär allihopa.
 
På vägen hem stannade jag och J vid båtbryggorna och tog ett kvällsdopp. Det var vackert som fan, som synes. Det blev avslutningen på en väldigt fin dag. Tänk att det här var en helt vanlig vardag och att man hinner med så mycket fint även fast man jobbat en hel dag. Hurra för sommaren!





LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ Emma Engström
hemsida/blogg: http://nouw.com/emmaengstroms
2018-08-03 @ 17:40:10

Så otroligt underbart! Ser mysigt ut :D

Svar: Det var det verkligen :)
Cornelia



Trackback