APRIL GENOM TELEFONEN

Hurra för mig som lyckats fota lite med mobilen den här månaden. Fina stunder som tyvärr inte fastnat på bild är allt häng med Julia, Petter och Vildes födelsedagar, pizzakvällen hos morfar och när jag klippte brorsan (vilket kanske inte låter så himla märkvärdigt men det var så skönt att bara få hänga med honom en stund). Här är några ögonblick från telefonen den här månaden.
 
April började med påskhelgen och den var hur fin som helst. Hos farmor samlades i vanlig ordning alla farbröder och kusiner på långfredagen, massor av mat, roligheter och tuppen värpte även i år. På påskafton åt vi löjligt god mat hemma i byn och bara hade det lugnt och mysigt.
 
Istället för att ta bilen till farmor och farfar på långfredagen åkte jag och J skidor över sjön. Stannade mitt där ute och tänkte att jävlar vilken lyx det är att bo så här. Att jag alltid haft nära till sjö, skog, åkrar och ängar. Dra mig baklänges vad tacksam jag är över det.
 
Ellinor och André blev föräldrar och jag tog med mig fika dit, vi myste och bara pratade om allt och inget. Att sedan få sitta en stund med en sovande Isak på bröstet och bara förundras över dena efterlängtade lilla människa gjorde typ min vecka. Nu vill jag bara skicka en massa, massa kärlek till den lilla familjen som fått en alldeles för tuff och orättvis start.♥
 
Det har hänt lite här hemma och vid två tillfällen har jag fått riktiga ryck och gjort om lite här och där. Skrubben i hallen fick sig en omgång och även balkongen, men i övrigt har det mest varit småfix. Men sen är det ju oftast det där småfixet som gör den stora skillnaden. Nöjd över att skruva ihop den här hyllrackaren utan ett enda vart-fan-tog-skruvjäveln-vägen-och-vad-är-det-här-för-skit-möbel-utbrott.
 
Vädret har varit allt från strålande, värmande sol till snöstorm, ösregn och stormvindar. Aprilväder kort sagt. Testade den här kjolen på H&M och då började jag längta till sommaren. 
 
I lördags var varken jag eller J särskilt sugna på att laga mat så vi smsade Jasmine och Viktor och typ "vad gör ni ikväll och vill ni göra något som har med äta mat att göra?" Det ville de som tur var och vi hamnade på Tzatsiki. Har inte varit där på hur många år som helst och jag förstår inte varför? Det var goooott.
 
Förra fredagen möttes jag och två kusiner upp och tränade efter jobbet. Vi höll till vid hoppbackarna (där finns det läktare med låånga trappor) och brände av ett pass som kändes i benen i bra många dagar efteråt. När vi var klara och så pass skakiga att vi knappt kunde stå på benen drog vi hem till farmor och farfar och hade fredagsmys.
 
Tisdag till onsdag var vi i Tällberg med jobbet, vi hade team-building (antar jag att vi kan kalla det?) med ekonomiavdelningen och det var intressant, roligt, trevligt och allt möjligt. På onsdag morgon tog jag och en till en promenad ner till Siljan innan dagens program drog igång. Isen låg men det såg inte ut att vara många dagar kvar tills vattnet sväljer den.
 
Vi bodde på Tällbergsgården och det var så himla mysigt där! Miljöerna och allt var verkligen fint och trevligt. Att maten var ungefär hur god som helst gjorde inte vistelsen sämre direkt. Här hade vi delat upp oss två och två för att diskutera vår grupps värdeord. Till det åt vi kanske den godaste morotskakan någonsin.



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

2018-04-28 @ 23:02:28

Så mysig april du haft :). Tällberg var vi på Team-buildning i höstas, så fint där verkligen :).

Spännande kontraster också, så mycket snö i början av april och nu är all snö nästan borta :).

Svar: Jaa, det var ett toppenbra ställe tycker jag. Perfekt för såna jobbaktiviteter! :)
Cornelia



→ Ida
hemsida/blogg: http://idasivertsson.blogg.se
2018-04-29 @ 19:16:33

Vilka härliga dagar! Att ha naturen nära är verkligen en lyx! Och vad fin den där jeanskjolen var1!

Svar: Ja, det är det verkligen! Tack!
Cornelia



→ Matilda Berlin
hemsida/blogg: http://matildaberlin.se
2018-05-01 @ 15:43:14

Men alltså WOW vilka fantastiskt fina bilder!! <3

Svar: Åhh tack fina du! <3
Cornelia



Trackback