ROADTRIP

Förra lördagen hade jag min kusin Vilde sovandes på soffan, vi gick upp tidigt och packade in oss i bilen. Solen värmde även fast klockan bara var halv sju när jag gick ut på trappen och väntade på att tonåringen skulle vakna. Skara var målet men vi tog frukostpaus i Örebro, ungefär halvvägs. Att vi åkte till just Skara var för att min brorsa var med i ett driftingteam som var där och tävlade i Swedish Drift Championship och vi drog helt enkelt dit för att titta och få en utflykt.
 
Vi hängde lite med gänget i depån, kollade på racen, följde med på ett akutuppdrag (en oväntad del i hade gått sönder så brorsan fick kasta sig i en bil och köra 4 mil enkel väg för att hämta upp en ny). Det var roligt att se och jag blir liksom så stolt över min lilla pluttbrorsa som kan så mycket, är duktig och är med om allt det där. Han tycker säkert inte att det är någon stor sak och att jag är en fjant som ens tänker så men jag hade den där storasystervärmen i kroppen i alla fall. Så det så. <3
 
Glasspaus var nödvändigt! Testade den här för första gången och den var inte fy skam alls.
 
Efter en dag vid tävlingarna åkte vi in till Skara och kikade lite i stan, jädrar vad många fina hus det fanns där! Ville bara gå omkring och titta överallt. Så himla, himla fina! Sedan åkte vi till Mariestad och ja, där var det inte fult heller. Vilken sommarstad! Vi köpte lite smågott och satte oss vid hamnen, det fanns som stora trähammockar överallt och vi satt där och bara myste.
 
Vi sov i bilen haha, det gick hur bra som helst. Parkerade på ett lugnt ställe nära ett bostadsområde och vaknade med den här utsikten. 
 
Morgonen efter sprang vi en runda längs med hamnen och i naturreservatet, älskade verkligen all vacker natur som fanns kring stan. Det var liksom fint överallt. När klockan var nio spelade kyrkklockorna "Den blomstertid nu kommer" och vi tittade på varandra och ba men lägg aaav hur somrig får en stad bli?!



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









Trackback