OKTOBER

När oktober kommer är det höst för mig. Dimman ligger ofta tung på morgonen och ger senare plats för en klarblå himmel och färgsprakande träd, luften är lätt att andas, sval, kylan biter inte riktigt tag men känns efterlängtad mot kinderna. Oktober är en bra månad och det här är vad jag vill göra just nu.
 
• D A T U M •
 
4/10 Kanelbullens dag (kanske att det hinns gräddas ett par plåtar) men framför allt så är det Cirkus Cirkör. När mamma fyllde år fick hon biljetter, sällskap och ett löfte om att bli bjuden på mat innan av mig och brorsan. Pappa får inte följa med pga han är i Alabama (!!), men jag ser fram emot en mysig kväll med tre fjärdedelar av familjen.
 
6/10 Vi anordar prova-på-dag med hockeyn och har bjudit in alla möjliga, skickat information till alla kommunens (och närliggande kommuners) skolor, tapetserat anslagstavlor med våra affischer, spridit evenemanget i sociala medier och hoppas att det kommer massor av hockeynyfikna tjejer i alla åldrar! Det är dessutom farfars födelsedag så efter ishallen blir det kalas.
 
12/10 Jennifer och Fredrik kommer och hälsar på över helgen och det ser vi framemot massor.
 
 
• 1 0   S A K E R   J A G  V I L L   G Ö R A   I   O K T O B E R •
 
1. Ta med matsäck och grilla någonstans, gärna istället för att laga kvällsmat hemma. Vill gärna vara på något mysigt ställe i skogen eller vid någon sjö i skymningen. Vara ute tills det blir liiiite för kallt även fast elden värmer.
 
2. Gå på hockey. Är så sugen på en rejäl hockeymatch, kommer bli minst en tur till Leksand eller Brynäs (närmsta arenorna för att se SDHL, SHL och Allsvenskan) för att gå på matcher. Jag och Magda funderar på att locka med oss alla våra spelare, det vore en rolig grej att göra med laget!
 
3. Träna. Efter 1,5 veckas envis förkylning och lata dagar är det dags att hitta tillbaka till den där sköna känslan av roliga pass, bra rutiner och stor motivation.
 
4. Ta ett sista (?) dopp. Kallt som tusan när jag och Magda doppade oss förra helgen men det var i och för sig en av de kallare sjöarna, minst ett dopp till ska det bli.
 
5. Bio. Jag, Jasmine, Julia och Magda ska se A Simple Favor och jag längtar efter en rolig och mysig kväll med det gänget (tacogänget) (kan alltså kanske hända att det även blir tacos?).
 
6. Förändra något hemma. Jag är liiite sugen på att vrida sängen, men det kan bli helt knäppt i rummet då med tanke på fönster och garderober. Vi får se. Jag har funderat på det ett tag så jag måste nog i alla fall testa.
 
7. Fota. En stående punkt hahah men jag har sett så himla mycket mysiga höstbilder den senaste tiden och jag blir riktigt sugen på att släppa loss inspiration och idéer, kanske kan det bli en och annan bild till den här lelle blöggen om det vill sig.
 
8. Boka något. Jag, Magda och Linneorna klurar och klurar men vi kommer som aldrig till skott. Gotland, Stockholm, Portugal, vandra i fjällen, gå på museeum, åka på kryssning - ja alltså idéerna är många men något beslut kommer vi inte fram till. Skärpning!
 
9. Umgås. Vill hinna hänga med alla möjliga, familj och vänner huller om buller. Fika, utflykter, laga mat ihop, spela spel, myskvällar eller vad som helst. Umgänge hitåt tack!
 
10. Vara själv. Och så alldeles tvärt om: Vill ha tid för ingenting. Vara själv. Jag uppskattar verkligen den tiden, har alltid haft ett behov av att få vara ifred. Försöker att inte bli stressad av att inte ha tusen saker för mig. Det går ganska bra.



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ Johanna
hemsida/blogg: http://nouw.com/jaxel
2018-10-02 @ 13:51:44

Vilken bra lista! Hoppas du uppnår dina mål!

Svar: Tack, ja det hoppas jag med! :)
Cornelia



→ Jessica Högberg
hemsida/blogg: http://lchftrollet.blogg.se/
2018-10-03 @ 07:36:33

8. lägg två lappar var i en burk och dra lott;)

Svar: Haha mkt bra idé! :)
Cornelia



Trackback