VECKA 46 GENOM TELEFONEN

En av veckans höjdpunkter var helt klart tacostorsdagen hos Julia. Vi var inte en komplett tacosliga men Jasmine kom dit efter jobbet och vi hade en helmysig kväll. <3
 
När vi var alldeles proppis och hade stökat undan en del hamnade vi på golvet med alla gamla skolkataloger, haha. Det var så roligt att minnas tillbaka och prata om allt vi varit med om tillsammans. Jag och Julia träffades hos vår dagmamma (Anne-Marit<3) när vi var fyra och Jasmine har vi hängt ihop med sedan vi var fem-sex. Skolkatalogerna gav oss skratt men även några hugg i hjärtat när blicken fastnade på de glada, små ansiktena som inte längre är med oss. Det är fruktansvärt att så unga människor inte fick längre liv, finns inga ord för det men allt jag kan göra är att hoppas de fått frid. Vi bestämde i alla fall att vi skulle sätta ljus på vår klasskompis grav till jul, inte för att det gör någon skillnad men vi vill bara skicka honom en tanke.
 
Hockey har det såklart varit under veckan. Två ispass med tjejerna, ett fyspass och gubbhockey på fredagsmorgonen. Det är verkligen roligt att vara ledare och jag gillar på riktigt varje pass med dem. Självklart är det mycket att hålla koll på, det tar mycket tid och energi och allt vi lägger ner är ju helt ideellt men det är så värt det. <3 
 
I fredags var det höstfest med företaget jag jobbar på. Vi var på Dalasalen och åt middag, John Lindberg Trio spelade och det var en trevlig kväll! Vi är ca 190 anställda och eftersom även respektive var bjudna fyllde vi ganska långa bord. Kvällen bjöd på god mat och bra underhållning men jag lämnade en stund efter elva.
 
Jag skrev ju förut att jag skulle läsa om alla böckerna om Harry Potter och den här veckan har jag nog somnat med boken uppslagen och lampan tänd nästan varje kväll. Det går inte så snabbt framåt för mig eftersom jag somnar så snabbt haha, men nu är första boken utläst.
 
I lördags hade jag, Magda och Linneorna planerat in filmkväll. Tre av oss drog en löprunda först och sedan åkte vi för att fixa käk. Vi velade fram och tillbaka ett tag men bestämde oss för att laga pannbiff med gräddsås, lök och potatismos. ÄLSKAR den maten. Linnea skalade potatis, jag gjorde biffar och så spelade vi kort medan det puttrade på spisen.
 
Sedan såg vi The Greatest Showman, vi såg den på bio när den gick och när den var slut satt vi kvar och bara tittade på varandra och ba woow. Jag såg den på bio en gång till någon vecka senare och nu var det dags igen. 
 
Slänger in en bild på undertecknad också så ni inte glömmer hur jag ser ut. Det har varit en fin vecka och jag har fått mycket bra träning gjord samtidigt som jag hunnit ha lugna stunder för mig själv. Det är en bra balans. 



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ Marlene S.R
hemsida/blogg: http://maarlenez.blogg.se/
2018-11-20 @ 14:18:28

härligt med en bra vecka!



→ GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen
hemsida/blogg: http://goforfit.se/
2018-11-20 @ 17:22:37

MEN ALLTSÅ, huuur gott såg det inte ut med pannbiff i gräddsås? NAAAE vad hungrig jag blev nuu, såå gott!



→ Meg
hemsida/blogg: http://https://nouw.com/megsblog
2018-11-22 @ 08:53:14

så fint att du fortfarande umgås med dina vänner sedan du var så liten. mina äldsta vänner som jag fortfarande hänger med träffade jag inte förrän jag var 12 :) och den där pannbiffsmiddagen får du gärna bjuda med mig på nästa gång!!



→ Emma Engström
hemsida/blogg: http://nouw.com/emmaengstrom
2018-11-22 @ 11:30:37

Åh vilka höjdpunkter verkligen!! Så mysigt och hör verkligen att det varit en bra vecka! KRAM



→ Anonym

2018-11-22 @ 16:50:11

Att sätta ljus på graven till jul kanske betyder mycket för deras nära och kära... det kan ju räcka...



→ ajlimullersandvik.blogg.se
hemsida/blogg: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
2018-11-23 @ 06:07:55

jag har läst om harry potter-böckerna säkert 100 gånger just för att jag använder den som sömnhjälp ;D



Trackback