Life x 6

Vi kör en till omgång av det här, med bilder från telefonen och stunder från livet. Den där stjärnan knåpade jag ihop hemma för några år sedan och den förflyttas lite mellan växthuset och här på bron. Pappa klädde in den i ljusslingan och det lyser så fint. || Före jul hade mina tremänningar loppis i deras fantastiska ( <3 ) hus och vi åkte dit för att kika men mest för att kramas, nu har de flyttat till Stockholm och även fast vi inte träffat dem jätteofta när de bott här i krokarna så har det ändå känts bra att ha dem nära. Men förhoppningsvis så ses vi ändå och jag önskar dem all lycka på deras nya äventyr!
 
Dagen före julafton tror jag inte det finns en enda människa som känner att "åh vad lugnt och skönt det är", utan de flesta flänger nog omkring lite överallt med andan i halsen. Det gjorde i alla fall jag och mitt på dagen sprang jag några ärenden på stan och när jag kom ut från en butik såg jag att massor med människor stod och fotade upp mot himlen, eller bara stod helt stilla. Jag gissar att det var tomtemagi det där på himlen, att han skickade ut det för att få oss alla att stanna upp några minuter, fascineras och andas in, andas ut. Eller att det var en hälsning från mormor. Oavsett så var det vackert som tusan!
 
Julklappen från världens bästa bror! I klappen låg det även ett par crosshandskar och de ska invigas någon helg framöver, då ska vi ut på sjön en heldag bara han och jag. Sedan möter vi nog upp paranteserna och kanske Johannes för korvgrillning. Jag längtar. Men jag är också rädd. Haha! Crossåkning är inte min starka sida och brorsan är kanonduktig. Men jag får lära mig, helt enkelt.
 
Innan jul var jag och Ellinor till Kniva trädgård och där är det ungefär HUR inspirerande och fint som helst, som synes. En sån där butik som man önskar att man bodde i. || Ännu en bild från släktingarnas fina hus. Den här bilden har jag som bakgrundsbild på telefonen just nu (intressant info), tycker den är ganska lugn och skön på något sätt.



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ Louise
hemsida/blogg: http://louiseamanda.se
2018-01-25 @ 21:28:26

Vilka mysiga bilder!

Svar: Tack snälla!
Cornelia



→ ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
hemsida/blogg: http://www.saramadeleine.se
2018-01-25 @ 22:11:35

Kniva trädgård har jag besök flera gånger :). Är verkligen som du beskriver det :)

Svar: Ja, det är supermysigt!
Cornelia



→ Meg
hemsida/blogg: http://megs.blogg.se
2018-01-26 @ 12:42:32

vilket fint inlägg! och vilket coolt fenomen på himlen, ser utomjordiskt ut!!

Svar: Åh, tack! Jaa men verkligen! Det var mäktigt.
Cornelia



→ Amanda
hemsida/blogg: http://mandasdiary.devote.se
2018-01-27 @ 17:28:54

Vilket härligt och fint inlägg!!!<3

Svar: Tack snälla, vad glad jag blir!
Cornelia



→ Amanda
hemsida/blogg: http://amandalarsson.nu
2018-01-28 @ 08:30:22

Härliga bilder!!

Svar: Tack snälla!
Cornelia



→ Isa Bylund
hemsida/blogg: http://isabyl.blogg.se/
2018-01-28 @ 17:50:49

Men hej hallå! HUR kan jag missat att du börjat blogga igen?! Gah! Så glad att jag hittade tillbaka :D :D : DDDD

Svar: Hhaha! Välkommen tillbaka! :D
Cornelia



Trackback