AUGUSTI GENOM TELEFONEN DEL 1

Det känns som att den här månaden varit hur lång som helst, tycker att jag har haft augusti i minst sju veckor och jag vet inte riktigt vad det beror på. Jag tänker mig att jag slänger in lite bilder från telefonen här, det blir lite mer vardagsstunder som fångas på det viset och det är ju kanske de stunderna som är själva livet.
 
Första helgen i augusti var vi ju på bröllop på Värmdö. Precis efter vigseln drog det in ett ordentligt åskoväder som i och för sig drog vidare ganska snabbt men ändå hann blöta ner nästan allihopa. Det gjorde ingenting för det var så fint över himlen.
 
När Jasmine och Viktor smsar från ingenstans och typ "Vi har bokat bord på Pinchos kl 19 kommer ni eller?". Haha uppskattar verkligen det okomplicerade och enkla i att umgås med dem. 
 
Jag har tränat en hel del och börjar förkila mig med tanken att jag faktiskt gillar (!!??!? vem är jag??) att springa intervaller på löpband. Jag hatar löpning. Trodde jag. Svettig tjej och genomblöt tröja. Bjuder på det.
 
I det enkla bor det vackra. Som Ernst säger. Tänker mig att det var korv med bröd han syftade på när han sa det? Eller vackert och vackert... Men gott. Och väldigt underskattat, helt klart.
 
Träning som sagt. Morgonlöpningen två gånger i veckan har hållt i sig sedan februari (heja!), men den varierar och byter form. Eftersom jag springer intervaller på bandet har jag bytt morgonintervallerna mot att istället springa mitt snabbaste (inte särskilt snabbt, än) runt elljusspåret på ca 3 km. Ändå bra känsla att ha tränat klart innan klockan är 6.00. Och ja, det blir ett kort pass men det är jobbigt och svettigt och en rolig grej.
 
18-19 augusti hängde jag med dessa bruttor från morgon till kväll <3 Mina hockeytjejer. För er som är helt bakom båten är jag alltså tränare för Falu IF Dam U och nu drar vi igång vår tredje säsong tillsammans.
 
Ännu ett häng med J och V. Den här gången tog jag och J med våra utbölingar till ett alla-som-bor-i-Dalarna-vet-vad-det-är-ställe och åt hyfsat stora hamburgerportioner. Hehhe.
 
Mysigt med mörkare kvällar. <3 
 
Yatzykväll med Jasmine och Viktor (man kan tro att vi inte har några andra kompisar) (det stämmer typ). Appropå underskattade grejer så är ju Yatzy verkligen en sådan grej. Och appropå tärningar så vet jag att jag, mormor och morfar spelade tärning väldigt ofta när jag var liten, inte Yatzy utan tärning, någon som vet hur man gör? Jag har helt glömt, måste fråga morfar.



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









Trackback