pojkvänslistan

Hur länge har ni varit ihop?
Två år, ganska exakt just precis nu. Därav delar jag med mig av denna lista som jag snodde från fina Sandra.
 

Hur träffades ni?
Vi började i samma klass på Högskolan. Jag hade egentligen tänkt byta program men något fick mig att stanna kvar. Jag kände inte för att lära känna någon på skolan och hade inget intresse av att delta i nollningsaktiviteter mm, därför märkte vi inte ens av varandra de första veckorna även fast vi satt i samma sal varje dag. Jag åkte bara dit, gjorde det jag behövde och vände sedan hem. I september åkte jag utomlands med min familj och där fick jag ett meddelande från en kille som först verkade lite småjobbig men sedan visade sig bli mannen i mitt liv. Vi smsade och snapchatade konstant under den kommande tiden och den första gången vi egentligen sågs var när jag mötte upp honom en söndagskväll för att bara gå en sväng. Han käkade äpple och pratade konstant medan jag, blyg som jag var och är, knappt sa något alls.

 

 
Vem var mest på?
Han. Absolut han. (Vilket jag är tacksam för nu i efterhand, annars hade det nog inte blivit vi). Vi klickade snabbt men som kompisar, han blev ganska direkt en viktig person i mitt liv och vi umgicks nästan jämt. Det kändes som när man var liten och hade en bästis att göra allt med. Vi pratade om allt, smsade flera hundra sms i timmen, hängde hos honom på kvällarna och babblade om våra liv (eller okej, han frågade saker och jag svarade. Jag vågade inte riktigt fråga något utan lyssnade mest när han pratade). Han blev tidigt en del av familjen på något vis, han var mycket hemma hos oss och vi spelade kort hos farmor och farfar, hälsade på släktingar och var barnvakter åt mina kusiner. Men vi var kompisar, inget mer, även om de flesta nog trodde det.
 

Skedde några komplikationer?
Njae.. Eller alltså den största komplikationen var väl att jag var så trögfattad och inte insåg att han var den rätta för mig. 

 

Hur skedde dejtandet?
Det skedde inte riktigt alls faktiskt.

 

Hur blev ni ihop?
Det var som jag skrev, vi umgicks mycket. Mer och mer hela tiden. Johannes fick känslor för mig innan jag ens hade tänkt tanken. Efter några månader kunde äntligen min tjocka hjärna inse att det var honom jag skulle vara med. Under julen åkte han hem till Värmland och jag saknade honom mer än jag hade väntat mig, när han var tillbaka ville jag vara med honom hela tiden. Även om det gick långsamt så märkte vi nog båda vad som hände, små saker som att råka nudda varandra fick det att pirra i magen. Jag vet, löjligt, men det var så. En tisdagskväll i slutet av januari, när vi åt mackor och kollade på Die Hard efter min hockeyträning pussades vi för första gången och min första tanke var att "jaja, vi löser det här sen" eftersom jag var rädd att jag skulle förlora min bästa vän om allt blev förstört. Johannes sa att han tyckte om mig alldeles för mycket för att något skulle bli förstört. Och då var det liksom vi.

 

Vem sa jag älskar dig först och hur skedde det?
Det var jag. Jag tror vi båda hade velat säga det länge, jag tänkte det hela tiden (och han med, har han sagt) och försökte få mig att säga det men det tog lång tid. En kväll när jag skulle iväg på träning kramade han mig medan jag borstade tänderna och då bara slank det ur mig, med hela munnen full av tandkräm.

 

Vilken är din favoritbild på honom?

 
 
Han fastnar inte på bild så ofta faktiskt, men den här från Rhodos gillar jag <3
 

Bor ni ihop?
Ja, och jag älskar det. Jag trodde inte att jag skulle trivas, det tog lång tid innan jag tog steget hemifrån men nu är jag glad att jag gjorde det. Jag trivs så himla bra tillsammans med Johannes och jag är lycklig över att ha två hem där jag känner mig både trygg och älskad.

 

Vad är hans bästa sidor?
Han har många. Han har alltid varit så otroligt snäll, han är verkligen en fin människa på det sättet. Han gör mig lugn och trygg samtidigt som han alltid får mig att vilja bli bättre och utmana mig själv. Att han är rolig, gör mig lycklig, inte hånar mig när jag tar tusen år på mig att ta en bild på maten vi ska äta, alltid kokar ägg till mig när han går upp tidigare på morgonen, är ärlig och spelar gitarr väldigt fint är ju inte heller dåliga egenskaper.

 

 
Och sämsta?
Han tränar mycket, min fina kille. Skidåkningen är hans stora satsning och jag stöttar honom verkligen i det. Men ibland är det bara så tråkigt att det inte går att hitta på något spontant, som att åka iväg ett par dagar, kasta om dygsrytmen eller skippa ett träningspass och göra något annat istället. 

 

Vad bråkar ni om?
Det jag skrev här ovan, jag ser mig själv som ganska spontan och kan få plötsliga infall ibland, som att jag vill åka slalom NU eller så. Det går oftast inte och då kan jag tappa humöret, men det går snabbt över. Det är nästan omöjligt att vara arg på honom under längre stunder. Men det går om man vill.

 

Vad gör ni när ingen annan ser?
Alltså det är en konstig fråga tycker jag. Ingen ser ju vad vi gör hemma och då gör vi väl allt sådant som man gör hemma. Idag har ingen sett oss sedan vi kom hem från våra träningspass vi har slöat i soffan, druckit lite för mycket o'boy (fast vi sagt att vi borde sluta med det), kramats, ringt sponsorer, spelat gitarr (han) och scrollat på Hemnet (jag). 

 

Vad ger ni för komplimanger?
Vi berömmer varandra när vi lyckas med saker inom träning, skola och jobb, uppmuntrar varandra till att nå våra mål och är nog ganska duktiga på att ge komplimanger av olika slag till varandra. Allt från "du är så fin" till "du är verkligen duktig på det och det" eller "vad stark du är!" (Johannes favvokomplimang att få tror jag?).

 
Något du vill avsluta med?
Att jag älskar dig Johannes. Förlåt för att jag är så dålig på att diska och för att jag ibland blir sur utan att mena det. Tack för att du är du och för att du är min och för att du inte blir arg fast jag alltid lämnar lite dricka kvar i glaset.



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









→ Elin ❤ 21 år, förlovad och sambo med min kärlek.
hemsida/blogg: http://elinsoderholm.for.me
2016-01-18 @ 17:22:39

Men vilken rolig lista, är det okej att låna den någon gång framöver?

Svar: Ja, gör det!
Cornelia



→ Maria
hemsida/blogg: http://www.houseforus.blogg.se
2016-01-18 @ 17:22:45

Fin lista o grattis till er båda.
Kram

Svar: Tack snälla!
Cornelia



→ Marie
hemsida/blogg: http://theonlybitches.blogg.se/
2016-01-18 @ 18:10:33

Gud vad gulligt. Hoppas att det blir ni två för alltid!

Svar: Tack! Det hoppas jag med :))
Cornelia



→ Jessica Högberg
hemsida/blogg: http://lchftrollet.blogg.se/
2016-01-18 @ 19:26:09

Älskar att du till slut fick ur dej orden med tankräm i hela munnen=))

Svar: Haha! Ja :)
Cornelia



→ IDA-FOTO
hemsida/blogg: http://sidensfoto.blogg.se
2016-01-18 @ 20:11:18

Så fint! :D

Svar: Tack :)
Cornelia



→ whiskeysour.blogg.se
hemsida/blogg: http://whiskeysour.blogg.se/
2016-01-18 @ 20:20:10

åh men så fint! :)

Svar: :)
Cornelia



→ Felicia Karlström
hemsida/blogg: http://storasysteralskarmode.blogg.se/
2016-01-18 @ 20:48:10

Åh vilken fin lista! :) Värmde verkligen i hjärtat när jag läste det! Krämis :)

Svar: Hihi tack!! :) Kram
Cornelia



→ Felicia Karlström
hemsida/blogg: http://storasysteralskarmode.blogg.se/
2016-01-18 @ 20:48:27

Kramis skulle det stå, haha!



→ johanna
hemsida/blogg: http://nouw.com/jaxel
2016-01-19 @ 09:11:10

Härlig lista!

Svar: Tack!
Cornelia



→ Amanda
hemsida/blogg: http://nouw.com/amandamaria
2016-01-19 @ 09:27:50

Men vilken mysig lista, kul! :D

Svar: Hihi :)
Cornelia



→ Ellinor
hemsida/blogg: http://fuckartletsdance.blogg.se
2016-01-19 @ 11:49:09

Vilken mysig lista <3 jag snor den :)

Svar: Gör så! :)
Cornelia



→ Amanda Jona [SPONTAN]
hemsida/blogg: http://spontan.blogg.se
2016-01-19 @ 17:08:10

Åh, så himla gosig läsning! Grattis till er!

Svar: Hihih tack finis!
Cornelia



→ Linn Strömberg
hemsida/blogg: http://cigarettesncush.blogg.se/
2016-01-19 @ 20:56:35

Alltså jag blir typ tårögd av det här. Haha! Känslomässig som jag är. Så himla fina är ni ju! <3
Så underbart att känna att man har hittat den rätta.

Svar: Haha åh <3 Vad fin du är! Tack :)
Cornelia



→ Emmelie
hemsida/blogg: http://mildarabarber.blogg.se/
2016-01-20 @ 19:25:16

Men sååå vilken söt lista!!! <3

Svar: HIhi tack <3
Cornelia



→ FrökenTV, bloggen om tv och film
hemsida/blogg: http://efji.blogg.se/
2016-01-21 @ 11:18:14

kul lista :)))

Svar: :))
Cornelia



→ Zaisha <3
hemsida/blogg: http://zaisha.blogg.se/
2016-01-22 @ 19:17:02

fin lista! det bästa är att vara tillsammans med sin bästa vän. :)

Svar: Ja, det är det verkligen!
Cornelia



→ Sara
hemsida/blogg: http://finest.se/baakochmaat/
2016-01-23 @ 15:15:10

Men vilket fint inlägg, det låter som ni är gjorda för varandra <3 Kram

Svar: Åh, tack! <33
Cornelia



→ Michelle
hemsida/blogg: http://nouw.se/michellemary
2016-02-05 @ 21:39:23

Men åh vilken mysig lista, vad gulligt! Ni verkar jättefina tillsammans. Denna frågelista snor jag, perfekt att lägga upp på alla hjärtans dag!

Svar: Tack snälla! :) Ja, gör det!
Cornelia



Trackback