sunday feelings

Dagen började bra med en kort löptur i solskenet tillsammans med J, vi hamnade lite senare på stan där tanken var att vi skulle fixa lite av varje, ta en fika på ett café vid ån och så hoppades jag på att hitta en ny bok eftersom jag läste ut en igår kväll. Men ibland blir det inte som man tänkt sig (och är det något jag har lovat mig själv att bli bättre på 2015 så är det att hantera detta). På grund av bland annat magont, huvudvärk och missförstånd vände vi istället hemåt. Det som, för mig, hjälper allra bäst när tankarna kör ihop sig och känslorna flyger iväg åt alla möjliga (och omöjliga) håll är att vara ifred, utomhus. Att andas och låta vindarna blåsa genom huvudet. Och en annan sak som alltid hjälper mig att fly verkligheten är hockeyn, känslan av att lägga allt fokus på att hamna rätt på isen, hitta smarta lösningar i spelet, åka lite snabbare, skjuta lite hårdare. Efter en riktigt lyckad hockeyträning under stjärnklar himmel kände jag mig äntligen lugn, känslovirrvarvet hade lagt sig till rätta och tankarna hade lättat. Kramade om prinsen lite extra hårt när han mötte upp mig efteråt och nu ligger vi mätta på soffan efter att ha bakat och ätit en riktigt god pizza. Fin kväll på er! ♥



LÄMNA EN KOMMENTAR


NAMN
SPARA

MAIL


HEMSIDA/BLOGG




KOMMENTAR









Trackback